neděle 4. ledna 2015

Domácí strapačky

Tak a nastal pravý čas na první recept. Řekněmě, že je to první pokus něco udělat v novém roce - ten včerejší experiment, ze kterého měl vzejít chléb opravdu nekomentuju :D

Pod stromeček jsem dostala kuchařku Romana Vaňka, kterou jsem si moc přála, s názvem Poklady klasické české kuchyně (aneb jak to ta babička tenkrát vařila). Dnešní oběd byl tak nějak inspirovaný právě jedním z receptů, který se tu nachází.
Měli jsme doma kapustu a tak jsme si říkali, co k tomu... Společně s knedlíky a masem by to vytvořilo pěknou kalorickou bombu. I to byl jeden z důvodů, proč jsem se zastavila a řekla si, že to ne. Otevřela jsem kuchařku, prolistovala a řekla si, že je zkusíme. Jsou domácí, tudíž víme, co do nich dáme a můžeme je odlehčit dle sebe.

V kuchařce jsou psané se zelím a uzeným masem, ale jak už jsem říkala, my je měli s dušenou kapustou. Recept dávám ale jen na strapačky.



Recept: 

  • 800g brambor ( v knize se píše 1 kg)
  • 4 vejce (v knize 5 vajec)
  • 250g polohrubé mouky
  • sůl
Recept jsem si trochu upravila kvůli množství, ale musím říct, že i tak byl těsta kotel, takže máme co jíst další týden. Jinak mouky jsem dala více, protože naše brambory byly domácí a nové a pouštěly hodně vody. Dá se přidat i trocha bramborového škrobu, pokud je těsto stále málo husté.



Postup:

  1. Brambory oloupeme a nastrouháme na struhadle do mísy. Strouhat by se mělo najemno, ale vzhledem k tomu, že jsem chvílemi dost líná, tak jsem to vzala poměrně nahrubo.
  2. K bramborům přidáme rozklepnutá vejce, mouku a sůl. Ze surovin vypracujeme hladké těsto, které není ani řídké, ani husté.
  3. Ve větším hrnci přivedeme k varu dobře osolenou vodu a přes síto s velkými otvory přesíváme strapačky. Já je upřímně dávala do vodní lázně lžičkou, síto doma nemáme. Pravda, že měly potom poněkud roztodivné tvary, ale záleží na chuti, ne? :) Vaříme, dokud nevyplavou na povrch, kde je ještě radši minutku necháme. Nejlepší je to rozhodně vyzkoušet. Vylovíme je děrovanou naběračkou a necháme trochu okapat. Takto vždy po trochách spotřebujeme celé těsto,
  4. Podáváme se zelím, kapustou, masem, bryndzou... Prostě každý jak máme rádi :)
Toto je můj výtvor s kapustou. Nebyla jsem si jistá, jak to dopadne, ale musím se přiznat, že chutnaly výborně a snědla jsem jich poměrně hodně :D Fotka znázorňuje, jak nejradši obědvám. S knihou, talířem dobrého jídla a čajíčkem.

Strapačky na 100g: podle www.kaloricketabulky.cz

Energie: 680 Kj/162,52 Kcal
Bílkoviny: 9,4 g
Sacharidy: 19,1 g
Tuky: 8,6 g






Žádné komentáře:

Okomentovat