pondělí 30. května 2016

I slzičku uronila...?

Maturita is over a tím pádem je i více času se věnovat blogu. Tak nějak ze sebe potřebuji vyfiltrovat všechny ty zážitky a čím si procházím, tak snad nebude vadit, že teď se budu převážně věnovat rubrice My diary..
Prostě se potřebuju pořádně vykecat! Tak se na to pořádně připravte! :D


Maturity u nás končily 26.5. a s tím bylo spojené i ukončení maturit.
Měli jsme poměrně štěstí na milou paní předsedkyni maturitní komise, vždy bývají z jiných škol, ta naše z Olomouce a celkově byla prostě hodná, příjemná. Hlavně šlo vidět, že jsme ji fakt oslnili. Fakt, že půlka třídy to zvládla na samé 1 a jen málo bylo těch, kdo neměl vyznamenání. Prostě nádhera, strašní inteligenti..
Každopádně na závěr měla proslov. O tom, že málo kde zažila tak příjemné prostředí. A málo kde narazila na tolik milých a chytrých lidí. A že máme na vše, co si vysníme. Jen se musíme oprostit a máme se oprostit od toho nesmyslného slova "nemohu". Protože na vše máme, vše můžeme.
To bylo od ní hrozně milé a hlavně... myslím si, že je na tom hodně pravdy. Je to o přístupu. Co do toho dáš (a teď nemluvím jen o maturitě, ale o čemkoli v životě), tolik z toho taky vytěžíš. Všechno je možné, ale samosebou ne tím, že bude člověk sedět na prdeli a čekat, až spadne modré z nebe. Je třeba jít štěstí naproti. Ale o tom si zafilosofuji zase někdy jindy...

Večer nás potom čekal maturitní večírek.
pocity? Upřímně se mi vůbec nechtělo, okolo bylo zase milion hádek, dohadů, už jsem toho měla plné zuby, lidí, všeho.. Ale řekla jsem si, že tam půjdu, a když to bude hrůza, prostě odejdu klidně už v 9.
No, nakonec jsem byla doma asi o půlnoci a ...naprosto šťastná a skoro i dojatá.
Než se to rozjelo a dorazili všichni, chvíli to trvalo, ale přijela velká spousta učitelů a všichni byli milí, skvěle se s nimi povídalo. I se spolužáky. Neříkám, že by to nebylo rozdělené na skupinky, to je prostě asi vždy, ale i tak. Snaha byla. A nějaký ten alkohol taky mnohé stmelil (pokud se ptáte na otázku, zda já jsem měla, tak ne... celý večer jsem byla na vodě.. A i tak jsem se bavila a neskutečně si to užila..). Povídalo se, grilovalo, všechny možné historky z vyučování, drby na jiné učitele, prostě... bylo to hrozně.. jak to říct, lidské.. Najednou člověku došlo, že ti učitelé jsou stejně lidi jako my... A že to stejně silně prožívají.
S naší třídní jsme si povídali hrozně dlouho a bylo to super! Fakt, že mi bude chybět.
Nebo máme u nás na škole jednoho božího učitele. Vtipný, vždy s úsměvem na tváři, sám ze sebe si umí udělat srandu, pařmen.. no, není divu, že jej snad všichni milují. S ním se loučit bylo snad nejhorší.

Pořád se ve mně mísí spousta pocitů. Vím, že mi školní vyučování jako takové chybět rozhodně nebude, jsem ráda, že to mám za sebou. I ta třída mi chybět nebude, ani jako místnost, ani jako kolektiv. Ale lidé, jako jednotlivci, asi ano. Ačkoli byly chvíle, kdy jsme si málem vypíchali oči a pozabíjeli se. Ačkoli si se spoustou nemám až tak o čem povídat. I přes všechny hádky, chyby, trapné situace, pomluvy a já nevím co všechno jsem s nimi prožila kus života a najednou se hneme dál, každý jinam a v podstatě nikdo pořádně neví, do čeho vstupuje.
Je to takové strašně nejisté období, dělají se přijímačky a čeká na výsledky, vysoká ale pak stejně nemusí bavit nebo nesplníme očekávání. Najednou se prostě člověk ocitá na strašně tenkém ledě, rozhodnutí mají velkou váhu a most se houpe ze strany na stranu šílenou rychlostí.
Ale já věřím, že všichni dobře dopadneme. Máme na to, jsme silní. Vždy je nějaká cesta.. a co člověka nezabije, to jej posílí.
A už raději ukončím mou chvíli filosofie. Jen jsem chtěla vyjádřit, že...ač člověk každý den, hodinu co hodinu 6 let na střední nadává, ve výsledku to asi nějakým způsobechybět bude. Zbyde obrovská spousta vzpomínek a snad... budou i nějaké srazy a není to úplný konec.
m
Vy, co jste ještě na školách, važte si toho, jaké to je. Já vím, když mi to říkali, tak jsem se taky bouřila, že určitě ne, že mi to chybět nebude. Ale ve skrytu duše jsem věděla, že ano. Jen si pojďme hrát na dršnáky..
A vy co, jste už taky venku..Vnímáte to taky tak? Taky na vás spadl jakýsi splín?


V pátek mě potom čekala "oslava" s kamarádkami.. Respektive jsme se po dlouhé době opět sešly, venku bylo hezky, takže jsme byly v parku a povídaly si :-) A bylo to fajn, prostě ten pocit volnosti, že člověk může.
Třeba jsem se neskutečně těšila, až si zase budu moct číst. Ano, knihy jsou má vášeň. A já čtu a čtu a jsem za to strašně ráda!
A sobota završila oslavy maturity... Na závěr s rodinou, na oběd do restaurace a povídání.


Stejně mi to pořád tak úplně nedochází, že by měl být konec. Vzhledem k tomu, že mám zítra přijímačky, tak jsem učení ještě nadobro neodložila, ale... stejně vím, že tomu nedávám už tolik. Nedá se soustředit. A pak už bude pravý klid :-) Tedy, brigáda, jasné, ale..prázdniny, léto, volno. Těším se na to! Na pořádný odpočinek.. 

4 komentáře:

  1. Jen se z toho vykecej, to je potřeba :-) . Všichni jsme lidi a je jedno jestli jsi právník nebo ještě školačka, každý máme duši a v ní trochu soucitnosti. Já jsem ještě na škole, líbí se mi že člověk nemusí nic řešit ale příští rok mi to nastane. Čeká mě maturita a dál... no asi pracovat, o vysoké jsem moc nepřemýšlela a nejsem zrovna člověk který by se rád učil. Tak hlavně si teď užij volno aby jsi měla energii na to co dalšího přijde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, je to potřeba :-) Děkuju!
      Však máš ještě času dost na rozmyšlení, jestli víš, co by tě bavilo za práci, běž do toho ! Nejsem zastáncem toho, že by výška byla nutnost!

      Vymazat
  2. Gratuluji! :)
    Přeji,a by se ti dneska přijímačky povedly.
    Já jsem taky byla nostalgická a pořád krapet jsem, uklidňuje mě, že se nás cca 8 bude sem tam potkávat na jedné vysoké. Navíc jsme byli kolektvi, který se ani nějak extra nehádal...
    Jinak vy jste fakt dobří, půlka třídy za samé 1? Neuvěřitelný :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Jé, ty už to víš takto předem, že se budete potkávat? Tak to je super! :)
      Joo, fakt že jo :D A to jsme byli vždy spíš taková průměrná třída, nic moc známky.. Jde vidět, že to o ničem zas až tak nevypovídá!

      Vymazat