úterý 27. září 2016

Stěhování, první vysokoškolské dny a zpátky v gymu!

Trochu dlouhý nadpis, ale obsahuje přesně to, o čem všem to dnes bude.
Jak asi víte, v květnu jsem (úspěšně) odmaturovala a tím pádem se objevuje vždy otázka co dál. Když ale děláte gympl, nemáte jaksi moc možností... Jelikož se mi zrovna s odpadky jezdit nechtělo a holka chtěla být hodná a zůstat (alespoň prozatím) v naší milované zemi české, padl výběr na Vysokou školu.
Radši nebudu připomínat (ani ne tak Vám, jako spíš sobě), jaké to byly nervy a strasti se pro nějakou rozhodnout a donutit se, ale here we go, jsem vysokoškolačkou. Jop.

Selfie v super pohodlném MyProtein triku :3



A kde mé srdéčko teď tedy najdete?
V Ostravě, na Ostravské univerzitě, Filosofická fakulta, obor Psychologie.
Ano, slečna sice nevěděla, jestli chce jít na výšku, ale oborem si jaksi sama nahodila jakési vysoké ambice. A to, že přes léto zapomněla, jak se učí cokoliv jiného než kódy na různé druhy salámů (aka brigáda v Kauflandu), to je věc druhá.

Ostrava od našeho malého milého městečka (jak mě se stýská po tom, že všude dojdete pěšky a je to kousek!) není daleko, necelou hodinku jízdy autem, takže z tohoto hlediska je to rozhodně fajn. Stěhování až tak fajn nebylo. Že budu muset sbalit celý pokoj a k tomu kuchyň mi došlo ve chvíli, kdy jsem si začala sepisovat svůj "chytrý" seznam (ano, vždy, když někam jedu, musím si napsat seznam věcí, které potáhnu s sebou...abych přece něco nezapomněla!). To samosebou jaksi nešlo, takže když mi věci začaly pomalu přepadávat ze sestřiny dříve prázdné postele, tatík začal mít trochu obavy, jestli to naše ubohé autíčko vůbec odveze.
Ne, dělám si srandu, zase tolik toho nebylo. Ale on tvrdil, že je!
Každopádně já si razila styl "co nejvíce toho odvézt teď, ať to pak nemusím tahat vlakem sama" a ten mi vyšel, takže spokojenost. I tak už teď vytvářím další seznam...toho, co jsem zapomněla a musím si ještě dovézt. #somsklerotik


Cesta k mému bydlení..to nevypadá vůbec špatně, no ne? :)

Co se bydlení týče, upřímně jsem si nikdy nedovedla představit mou maličkost na kolejích. Ani nevím proč, dříve by mi to asi nedělalo problém, hluk ani cizí lidé. Netrvalo by dlouho a přidala bych se ke všem těm hloupým nápadům a šílených srandám.
Ale už nějakou tu dobu taková moc nejsem. Radši jsem chtěla svůj klid. #starnuneboco
Takže když se přes známé objevila možnost poměrně dost levného bydlení na privátě, neváhala jsem. Sice za cenu toho, že bydlím se starší paní, ale za to v obrovském domě se zahradou, mám pro sebe pokoj, koupelnu i WC, samosebou můžu využívat i další části domu, takže dost velká spokojenost.
Privát je v Ostravě - Porubě a tím pádem poměrně daleko od centra i školy, ale nejsem ten typ, co by mu půlhodinová cesta tramvají dělala problém. Za to si libuji v tom, že kousek je lesík a tudíž příjemné místo k procházkám a vyvětrání hlavy a čas v tramvaji využiji ke čtení :)

V okolí je fakt spousta přírody!

První dny, kdy ještě nebyla škola, jsem tu trávila sama, paní byla ještě na letní chatě. Takže aklimatizace samostatná, nastěhovat se mi pomohl tatík (částečně jsem cestou řídila já! A nic jsme nenabourali, juch!) a od té doby si tu živořím sama.
Tedy, to bych trochu kecala. V pátek mě po Porubě povodila jedna známá, takže aspoň trochu vím, jak to ty je a není. V sobotu jsem se prošla sama, zase na opačnou stranu, do toho lesíka, k planetáriu a tak. A v neděli mě navštívila mamka (že jí bylo smutno nebo co :P) a spolu jsme prošly Karolinu a centrum.

Planetárium

A od pondělí začala škola. Musím se přiznat, že jsem se trochu (ok, tak dost) bála. Protože...prázdniny byly dlouhé, jen co je pravda. Jak se učí už nemám ponětí, natožpak, že by v hlavě něco extra podstatného zůstalo.
Ale s první přednáškou ze mě tahle jakási nervozita opadla. Hned první profesor (doktor, docent, co já vím...! Čert aby se v tom vyznal!) byl moc fajn, o tématu mluvil příjemně, pěkně se to poslouchalo a mně pomalu začalo docházet, že tam asi nesedím až tak úplně špatně. Vždyť je to to, co mě baví a zajímá.
S postupnými dalšími přednáškami a cvičeními se sice zvýšilo množství toho, co budu muset dělat, číst, zpracovávat, ale rozhodně nemůžu říct, že by mě něco zklamalo. Naopak! Spíš jsem si připomněla, že se jedná o obor, ke kterému mám opravdu nějaký vztah.
(Tady musím dodat, že nevím, jestli to tak bude pořád...a že to bude jednoduché. Je mi jasné, že mě to bude stát velké přemožení mé lenosti a pohodlnosti, úsilí a práci, ale...momentálně jsem i docela namotivovaná! Že to odezní, je mi víc než jasné :D )
A víte co? Jsem opravdu ráda, že mé první dojmy jsou takové pozitivní. Fakt jsem se bála, jaké to bude.
Jo, ještě to není ono, protože tu nemám žádné kamarády, nikoho v podstatě neznám, ale snad se to časem vytříbí a bude to v pohodě :)
Ale tím rozhodně neříkám, že bych se na víkend netěšila domů :D 

Nejoblíbenější polička v mé skříni :P

Co je dalším plusem, je návrat do posilovny.
Pokud čtete můj blog už déle, asi víte, že jsem loni tu svou u nás v městečku opustila a cvičila doma. Což bylo a stále rozhodně je fajn varianta, ale co si budeme nalhávat, v posilovně je více možností.
Zpočátku je vždy problém do nějakého nového prostředí tak nějak "zapadnout", ale všechno půjde. Já zvolila JATOMI fitness v Karolině, především pak proto, že je to kousek od mé školy a je to levnější, než FITPARK, který jsem taky hodně zvažovala.
A jak to zatím vnímám? No, je to jedno z těch větších fitek, na což nejsem tak úplně zvyklá. Lidí mraky, ale už jsem tam byla i v časy, kdy to tam ještě nebylo tak plné. Stroje fajn, možnosti využití i činek, kettlebellů, cvičícíh podložek, TRX systému, bosu a spousty dalších vymožeností. Plus všechny skupinové lekce v ceně - což se taky hodí, třeba mě někdy popadne chuť i něco takového zkusit ;)
Takže i když jsem tam zatím nováček a znovu objevuji, jak na tom kde vlastně jsem, jsem zatím vcelku spokojená. Je čas nabrat nějaký ten sval, takže jsem ráda, že mám místo, kde tu sílu rozvíjet. A dát odpočinout i hlavě, to přemýšlení přece jen dříve nebo později bude muset přijít :D

 
Nákupy v Karolině a já natrefila konečně (!!!) na sportovní podprsenku, která mi sedí (třikrát hurá!) a nestojí miliardu!


Mno, to by pro dnešek asi stačilo, příště třeba nějaké další vysokoškolské tipy :) Anebo zase úplně o něčem jiném. Jakékoliv tipy, o čem byste si rádi přečetli, beru! :) Pište do komentářů nebo na můj e-mail (adresu najdete v menu), budu jen ráda!
Hezky si užijte zítřejší státní svátek a volno a celkově pěkné podzimní počasí! 

PS : Taky beru tipy na to, co v Ostravě vidět, podniknout,...nebo jestli jste někdo odtud a chtěli byste se potkat! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat