pondělí 29. srpna 2016

Cestování, autoškola a vůbec

Ano, uvědomuji si, že je to opět nějaký čas, co jsem sem naposledy nějaký ten řádek seškrábala. No, je pravdou, že se mi toho sešlo tak nějak více naráz, a proto jsem mírně (??) nestíhala.
Brigáda, ukončování autoškoly, výlet za kamarádkou, pomoc doma... no, posledních 14 dní jsem se rozhodně nenudila. Ale teď přišla ta chvilka se vykecat, ukázat pár (snad) nerozmazaných fotek a zase najet do toho psacího "období" :)

Začněme s tím cestováním.
Loni o prázdninách jsem pracovala v kempu v Sedmihorkách (Liberecký kraj - ano druhá strana republiky), pokud čtete můj blog už nějakou dobu, určitě to víte :) A tam jsem se právě seznámila s jednou skvělou holčinou!
Hned jsme si padly do noty, rozuměly si, prostě paráda! Celý rok jsme opravdu zůstávaly v kontaktu, psaly si slohovky na FB a konečně, jak se rok s rokem sešel, se vyloupl i termín dalšího setkání, za což jsem opravdu moc a moc ráda! :) Nesnáším takové to "napíšem si" a ...no, všem je jasné, že o tom člověku už nikdy neuslyšíte. Takže jsem strašně ráda, že u nás to takové nebylo a zvládly jsme to.
Čekala mě nějaká ta delší cesta vlaky, ale to není až takový problém. Nasedla jsem natěšeně do žlutého vláčku Regio Jet a vyrazila do Pardubic, kde na mě kamarádka už čekala. Společně jsme pak ještě překodrcaly do Hradce Králové, útočiště na ten den a noc.

Regio Jet, jejich super servis a v pozadí učebnice autoškoly - pilná studentka :P

Celý den jsme procházely Hradcem, ukazovala mi různá místa. Město je moc pěkné, vůbec jsem to upřímně nečekala. Několikrát jsem ním projížděla, ale co z toho člověk má.. Vidí akorát silnici a to je konec. Takže jsem byla překvapená, kolik zeleně, různých parků a sadů, tam mají, krásné náměstí, historické budovy, mosty... Opravdu pěkné město, na to že je tak veliké :)

Náměstí v Hradci

Jeden z mnoha parků

Protože i kamarádka je hodně na to jídlo (#foodlovers), tak mě vytáhla na oběd na její oblíbené místo. Jmenuje se to tam Férová palačinkárna a jak vás asi napadlo, je to hlavně o palačinkách. Na sladko, na slano. Možnost volby, jestli z normální nebo pohankové mouky. Vegetariánské verze, místo šunky tofu. Domácí zákusky, některé raw, některé veganské. A domácí ovocné limonády.
No pecka místo prostě, hned jsem si to tam zamilovala! :) Krásné prostředí. Sice menší, ale útulné, zařízené starším nábytkem. Prostě se tam cítíte úplně jako doma :) A k tomu vynikající jídlo, no..láska na první pohled (nebo ochutnání? :P)

Já si dala pohankovou plněnou sušenými rajčaty a šunkou, navrch ještě sýr a rukola :)

Zbytek dne jsme ještě chodily městem, ukázala mi svou školu, místo, kde se slévá Orlice a Labe, až jsme nakonec byly úplně unavené a byly jsme rády, že jsme došly na byt k její sestře, kde jsme spaly. Udělaly jsme si večeři, ještě si povídaly a plánovaly další den a šly spát.

Další den vymyslela další super program a tím byl výlet na Kuks. Kdysi jsem tam už byla, ale to mi bylo asi 5 nebo 6 let, takže asi chápete, že si toho zase tolik nepamatuji. Vyjely jsme autobusem a potom šly kousek pěšky. Sluníčko svítilo, ale nebylo tam zase tolik lidí, takže to bylo velmi příjemné. Fotily jsme jako správné turistky a v zahradě jsme vybalily naše krabičky :D Nabalily jsme si zeleninu, pečené brambory a k tomu koupily hummus a cizrnovou pomazánku s řepou a ve stínu si užívaly jak jídla, tak nádherného výhledu.

Kuks a jeho světoznámé Sochy ctnosti a neřesti

Náš oběd :P

Ještě jsme se kousek procházely v okolním lesíku a pak už nám jel vlak, kterým jsme jely k nim na vesnici. Tedy, místní spoje mě fakt dostaly. Musely jsme asi 3 vlaky, abychom se k nim dostaly, protože..no, vesničky a koleje tam jsou fakt zvláštně poskládané. Ale nevadí :D
U nich jsme prošly vísku, grilovaly, ukázala mi jejich obrovskou zahradu plnou zeleniny a ovoce a večer jsme kreslily. Ano, i já. Ona totiž umí nádherně kreslit i malovat, fakt talentovaná! A tak jsem ji poprosila, jestli by mi to trochu neukázala, nenaučila a ...tak jsme asi 4 hodiny kreslily :D Jde fakt poznat a je to hlavně krásné, když to někoho tak moc baví a je tím unešený.
Já zas až takový talent nejsem, ale ...snaha se cení a cosi z toho i vzniklo. Ale fotku jsem raději nedělala :D

Ještě jeden pohled na Kuks :)

Další den byl už taky můj poslední, protože jsem pak musela zase do práce a na jízdy. Takže jsme se nasnídaly, ještě si povídaly, zacvičily si jógu.. (opět, i já!!!!!!!!), daly si oběd, ještě se prošly do lesa a zase byl čas vyrazit.
Byl to suprově strávený čas a jsem fakt hrozně moc ráda, že jsem mohla jet a zase se s ní vidět :) Kéž by to bylo blíž no..

Zpáteční cesta opět Regio Jetem..no, neodolala jsem croissantu se sýrem a šunkou :)

A teď ještě krátce k tomu, jak mi dopadla ta autoškola. Tedy, jak by mohla dopadnout. Zvládla jsem to :) A na poprvé! Takže jsem na sebe náležitě hrdá.
Poslední dvě jízdy jsem se snažila hlavně dávat fakt pozor a být samostatná, ptát se na poslední věci a pak už přišla středa, kdy hned ráno se šly psát písemné testy. Měla jsem jednu otázku špatně, ale tak to nebylo nic až tak hrozného. Pak se strašně dlouho čekalo na komisaře, takže jsem poslouchala hudbu a tím se uklidňovala a ...tím, že to nebylo hned po sobě, ale fakt jsme čekali, jsem ani nebyla tak nervozní, spadlo to ze mě a samotná jízda byla opravdu dost v pohodě :)
Takže hned ten den odpoledne jsem ještě valila s mamkou na úřad o řidičák zažádat a maminka mě pozvala ještě do místní kavárny Kofík na limonádu :)

Mno, myslím, že jsem toho pro změnu napsala až moc.. :D Ale zase jsem to ze sebe potřebovala vyventilovat, takže.. tak :)
Snad jste si taky užívali druhou půlku srpna a...posledních pár dnů prázdnin. Zase to končí, je to děs, jaká rychlost! Ale nemyslím si, že by se muselo až tak zoufat :)
S dalším článkem snad dříve.. :)
Kdybyste měli jakékoliv nápady nebo tipy, o čem psát a o čem chcete číst, sem s nimi :)