neděle 20. září 2015

"Trend" jménem fitness?

Článek, který chci napsat už delší dobu, ale stále jsem se k němu nějak nemohla dokopat. A přitom je to věc, která mě dost..trápí? Ano, asi tak bych to vyjádřila.
Jak asi víte, k fitness a zdravému životnímu stylu jsem si našla cestu tak zhruba rok zpátky. Ale ne proto, že by mě "tlačilo" okolí, ale proto, že jsem si k tomu našla cestu sama. Zdravotní problémy, a stejně tak psycické, mi ukázaly, že se jedná o cestu, která mi vyhovuje, která mi má hodně co nabídnout. Ve které jsem se prostě a jednoduše našla.
A to je jedním z důvodů, proč mě mrzí, co se děje teď.


Víte, na jednu stranu bychom asi měli být rádi, že se svět mění, a že se snaží měnit k tomu "lepšímu". Najednou se začaly propagovat zdravé potraviny a řady v McDonaldu se krátí. Juch, jupijej, hurá..
ALE! Jaká je skutečnost? 
Vídám ji okolo sebe denně. Ano, v podobě mých spolužaček a i spolužáků, tohoto novodobého "trendu" je plný facebook, instagram a já nevím jaké všechny sociální sítě. A taky to jde hodně vidět v posilovně. 
Protože podle tohoto "trendu" se chodí cvičit asi tím stylem, že pět minut kráčím na rotopedu, unaveně si sednu na zem a sleduji, jak ostatní makají. Jo a na závěr si znechuceně vezmu do ruky mobil a napíšu nějaký geniální status na fejsbůček, protože když jsem v posilce, tak jsem hustá... a nafrněná, egoistická..


A co je mi snad úplně nejvíc proti srsti .. "Heej, dneska musíme jít makat, o víkendu jsem sežrala kousek dortu." nebo "V pátek je ta super akce, dneska jdem do fitka, ať se narvu do těch džín, jasný?"
Výborně, gratuluji, tleskám..!
Vítejte ve světě mých vrstevníků. Víkend co víkend, každý pátek a sobota strávená po akcích, bůh ví, pod  kterými stoly se válely a jestli měly vůbec něco na sobě. A pak máme týden na to, se dát zase trochu do pořádku.. aby jsme to následující volné dny opět rozjely!
S prominutím, zvedá se mi kufr.

Protože na světě jsou do prčit lidé, kteří do té posilovny chodí s tím, že si jdou zacvičit, udělat něco pro své tělo.
Protože jsou lidé, kteří chodí běhat proto, že je to baví.
Kteří chodí tancovat, aby se zlepšovaly.
Kteří dělají jógu, aby protáhly svá těla a každý den, krůček po krůšku zvládaly víc.
Protože prostě jsou lidi, kterým na tom záleží a nedělají to jen proto, že MUSÍ!






Nevím, jestli jsem se vyjádiřla přesně jak jsem chtěla, ale..
..kéž by se lidi víc zamysleli, jestli cvičí proto, že musí nebo proto, že je to baví.
Jasně, beru to, každý se někdy vyfotí v posilovně nebo fotí progress fotky. Neberu to jako nic zlého, sama to dělám. ALE nechodím tam jen kvůli tomu. Upřímně, přijdu, schovám telefon do skříňky a vytáhnu jej až když odcházím. Proč? No protože ho přeci u sebe nepotřebuji! K čemu, ve zvedání činek mi nepomůže, akorát by mě rozptyloval anebo, jak se znám, bych jej tam někde nechala ležet.
Nelíbí se mi, že lidé míchají fitness dohromady s alkoholem a párty.. Každý někdy ulítne, ok, ale.. když se chci věnovat tomuto směru, jdu do toho se vším všudy, ne? Nepotřebuji každý víkend trávit nad záchodovou mísou a přemýšlet, co všechno jsem vlastně do sebe narval.

Každý se k tomu může dopracovat a kéž by to tak bylo. Ale obávám se, že za 2 měsíce nám fitness "trend" vystřídá jiná věc a nejdnou se ze všech těch fejsbukových a instagramových "fitnesaček" stanou pro změnu kadeřnice nebo letušky nebo bůh ví co bude dalším trendem. 
Asi bych se měl radovat, zase nám prořídnou řady a fakt se budu moct setkávat jen s lidmi stejného přesvědčení. Ale prostě nesouhlasím s tím, co z fitness a zdravého životního stylu dělají. Jedno velké komerční hnutí. A pak babo raď, jak na tom kdo skutečně je.

Je to o zamyšlení se sami nad sebou, jak to VY berete. Jestli se sportu věnujete z donucení sociálních sítí či okolí, nebo z vlastního přesvědčení. Jestli posloucháte, kam Vás srdce táhne.

Jak tuto problematiku vnímáte vy? Všímáte si stejných lidí? Cvičíte a jíte zdravě  pro své zdraví a vnitřní dobrý pocit?




7 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto podivný systém. Ale souhlasím. Strašně mě to mrzí, že to tak je...

      Vymazat
  2. Hahah, s tím statusíčkem mě to dostalo :D :D :D, ale jinak musím plně souhlasit a poslední dobou si toho také hodně všímám. Hlavně toho sektučného množství facebookových fan stránek všeljakých bikinek... Vždyť to ani kolikrát pořádné bikiny nejsou, ale hlavně, že se vším pořád radí a ví co a jak... Já do fitka chodím moc ráda, ale příjde mi, že se z toho poslední dobou stává i přehlídkové molo, hlavně značkově, chvilku na pásu a selfie k tomu :) Ještě, že chodím vždy ráno, když tam nikdo není.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dost vystihla! Vidíš, na to jsem zapomněla.. že jakmile začne cvičit, hned se musí stát bikinou.. ! A s přehlídkovým molem máš taky úplnou pravdu. Nemáš adidas nebo Nike? Tak jsi out!
      Bohužel mám ráno školu, ale nejradši bych taky chodila v tento čas!

      Vymazat
  3. Nenapsala bych to líp. Přesně toho jsem si v poslední době všimla. Člověk jde jednou za rok do posilky nebo do fitka a už o tom musí vědět celý facebook a instagram. Taky chodím cvičit, ale nikomu to necpu a nefotím si prdel před zrcadlem :-D Nojo, holt dnes je jiná doba :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Je jiná doba a v mnohém mě štve! Ale co naděláme..

      Vymazat
  4. Tahle věc mě štve stejně jako tebe a jsem ráda, že jsi to tak pěkně vystihla :) Lidi to musí každému cpát, protože... buďme prostě všichni co nejvíc fitness... Osobně cvičím a jím zdravě pro svůj osobní pocit, protože mi to dělá dobře... Píšu o tom blog, ale že bych to kolem sebe hlásala jakože koukni, jak jsem děsně fitness, ne... :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat