čtvrtek 17. září 2015

Recept: Jablečno-banánový koláč bez tuku

Zdravím!
Dnes opět s receptem ano nějak jsem se rozjela a tentokrát na výbornou, zdravou dobrotu. Navíc se asi bude dost líbit těm, kteří nechtějí přijímat tuk a cukr, protože ani jedno se v tomto koláči nenachází! Ano, čtete dobře, vymyslela jsem dokonalý dezert! :) Ano JÁ... plácám se po ramínku
A přitom když si přečtete z čeho je udělaný, zjistíte, že to není nic světoborného, naopak ingredience, které většinou máme doma :) Já si jej upekla v sobotu v rámci refeedu - proto snížené tuky a naopak více složitých sacharidů, ať tělo nabere sílu a energii.
Ale přestanu s kecáním a jdeme na to! :)




Jablečno-banánový koláč bez tuku

Co budeme potřebovat:

  • 200g zralého banánu (tj. jeden velký nebo dva menší)
  • 300g jablek
  • 150ml mléka
  • 2 vejce
  • 100g jemných vloček
  • 75g špaldové celozrnné mouky
  • 25g vanilkového proteinu (já použila tento, samosebou lze vynechat)
  • lžika skořice
  • Prášek do pečiva

Postup:

 V míse rozmačkáme banán, oloupeme a nadrobno nakrájíme jablka, přidáme vejce a mléko a společně rozmixujeme. Poté přidáme vločky, mouku, protein, skořici a PDP a opět znovu promícháme. Vlejeme do dortové formy ( já mám průměr cca 24cm) a dáme do předehřáté trouby na 175°C. Pečeme zhruba 20-25 minut.

Dle chuti lze samosebou přidat ořechy, semínka, k podávání přidat jogurt, sirup :) Každý jak má rád :) Nebojte se, že by nebyl dost sladký, banán ho naopak osladí tak akorát. Hodí se jako výborná svačinka mezi jídly nebo třeba do školy.
Recept jsem fakt vymyslela sama (já vím, asi to není nic tak těžkého), ale moc mě potěšilo, že mi ho mamka i zbytek rodiny chválila. Tak neváhejte a zkuste! ;)





A pokud budete zkoušet, neváhejte a napište mi, jak chutnal, nebo třeba poslat i fotku :)



8 komentářů:

  1. hned tě sleduju přes GFC, zrovna jsem dneska chtěla udělat jablečný koláč :)) a tenhle je bez tuku!! óóó, moje chuťové pohárky pějí ódy :)

    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, děkuji moc za slova chvály! :) To vždy jen potěší!! Tak ať chutná!

      Vymazat
  2. Vypadá to super :-) Já kolikrát chci taky vymyslet vlastni recept, ale vždycky se na to raději vykašlu :D jsem schopna pokazit i to co delam podle receptu krok po kroku, nějaký muj výmysl by mohl dopadnou spatne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      No, já jsem taky šmudla.. ale tak nějak se nechám někde inspirovat, spatlám 3 recepty dohromady plus něco svého k tomu a je to na světě :D

      Vymazat
  3. Vypadá to super :-) Já kolikrát chci taky vymyslet vlastni recept, ale vždycky se na to raději vykašlu :D jsem schopna pokazit i to co delam podle receptu krok po kroku, nějaký muj výmysl by mohl dopadnou spatne :D

    OdpovědětVymazat