čtvrtek 21. ledna 2016

Pryč s vločkama aneb nová vlna

Ozývám se zase po delší době a tentokrát trochu naštvaná.
A není to jen tím, že se mi blíží ples a je ještě tak miliarda věcí, co bych měla udělat, stihnout, sehnat, secvičit... Taky pololetí mi zabíralo hodně času, časté písemky, zkoušení. Ale dnes se uzavřely známky, takže alespoň v tomto mám klid.
Co mě ale hodně štve je, jak se v poslední době najednou vynořila spousta článků o tom, jak by se po ránu neměly jíst ovesné vločky, že to škodí, přibírá se po nich, vůbec nedodají energii and so on...

Upřímně nechápu, kde se tento "trend" zase vynořil. Pár "chytrých" článků na internetu a najednou je celý Instagram plný fotek snídaňových vajíček místo #mojeovesna.
Ale proč?
Nebyla udělaná žádná vědecká nebo potravinářská studie o tom, že by ovesné vločky měly mít nějaký neblahý vliv.
Každý jsme jiný, jiná osobnost, specifické individuum, tak jak si může někdo dovolit takové tvrzení vztahovat na všechny? Jasně, jsou lidé, kterým vločky na snídani nechutnají, cítí se po nich nadmutě nebo třeba i přibraly nějaké to kilo, ale nikdy to není o vločkách samotných!
Vždyť to nedává ani smysl...



Spíš za těmi články vidím lidi, kterým se podařilo shodit pár kilo díky tomu, že vyřadili sacharidy. A já jim to neberu, spalování je na nich víceméně postavené, ale hned z toho nemusí činit závěr, že jsou všechny špatné a nikdo je nesmí jíst. A jakmile si dáte, byť jen 20g, už budete mít muffin top, kterého se nezbavíte...
Tak asi houbelec!
Já jsem třeba teď tak trochu v dietě - radši bych to ale nazývala rýsování - právě kvůli plesu. A jím ovesné kaše jako dřív. A asi se dějí zázraky, že hubnu!

Co se snažím říct je, že nesmíte věřit všemu, co se takto na internetu vynoří. Jednou je špatné jíst vločky, podruhé vajíčka každý den. Sacharidy na večer nikdy vs. sacharidy jedině večer.
Lidské tělo není stroj, a proto ani není možné, aby na každého fungovalo to stejné. Navíc každý má rád něco jiného..
Důležité je se řídit vlastními pocity, zkoušet a najít si vlastní cestu, která bude člověku vyhovovat, ale zároveň jej nebude omezovat. Být v klidu, jíst vyváženě, mít dostatečný pohyb, pozitivní myšlení. Všechno tohle souvisí se vším a bez toho výsledky nebudou.

Nic, chtěla jsem se ozvat jen tak na rychlo.. a jdu si nachystat na snídani vločky!


4 komentáře:

  1. Já bych se vůbec nad takovýmito "chytrými" výplody z internetu nestresovala. Co si budeme povídat, podle všelijakých článků co se kdy dostali na internet nebo do časopisů bychom vlastně neměli jíst nic. Jsou lidi co vůbec neřeší jestli si dali ke snídani vločky nebo párek. Mě to nechává klidnou protože takových krávovin je plný internet. Já osobně si vločky tak 4 krát do týdne určitě dám a dávat budu.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to hrozné, četla jsem na toto téma jen jeden článek a ani jsem ho nečetla celý, protože to je fakt kravina. X let byly vločky jedním z nejlepších zdrojů sacharidů a najednou otočení o 180 stupňů a vločky jsou najednou zlo. Je to hrůza a bohužel jde vidět, že tomu spousta lidí věří. Tvůj článek jsem četla před několika dny a od té doby se začala více zaměřovat na fotky snídaní a máš pravdu - na instagramu rapidně ubylo vločkových snídaní. A nejen na instagramu, všímám si toho i v různých skupinách na FB. Je to hrozné. Bohužel to tak je ale ve všem. Lidi se prostě neřídí vlastním tělem a rozumem, ale řídí se tím, co napíše někdo jiný. Chápu, že někdo funguje lépe na stravě založené na tucích, ale pokud někdo funguje lépe na sacharidech a bezdůvodně se začne vyhýbat vločkám tak je to prostě děs...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak Luci.. je to prostě hrůza!
      TAky jsem si první říkala, že je to konina, kterou ani nikdo nečte, ale jak říkáš, najednou zmizely fotky ovesných...tak to mi prostě vyrazilo dech...a musela se ozvat, no...
      Je to šílené, ale jak říkáš, je to tak skoro se vším... Lidi se prostě neřídí svým rozumem, ale tím, co je zrovna "in"...

      Vymazat