úterý 22. prosince 2015

Recept: Zdravé vanilkové rohlíčky

Ano, světe div se, znovu se ozývám a znovu s receptem :)

Dnešním odpolednem školákům začíná vytoužené období prázdnin! Ne, stále nemohu úplně uvěřit tomu, že za dva dny bude štědrý den a já budu jíst bramborový salát a zpívat na půlnoční. Nevím proč, ale letos jde prostě vánoční atmosféra úplně mimo mě.
A to i přes to, že jsme dnes ve škole měli Vánoční koncert - aneb žáci si připraví různá vystoupení, taneční, hudební, scénky, prostě všechno dohromady a hraje se to zbytku školy, těm, kteří se nechtěli zúčastnit, učitelům a tak. Jako každý rok to bylo moc fajn, já se samosebou účastnila... Tématem byla časová osa, takže vystoupení od pravěku až do dnešní doby, naše třída dělala komunistické cvičení a spartakiádu, takže relativně novodobé :D
Nicméně, i když se každoročně zpívají vánoční písně a zapalují prskavky, nějak to na mě nepůsobilo. Jako jasně, bylo to super, krásné, ale.. dokud mi někdo asi nezakřičí do obličeje, že Vánoce jsou tu, tak mi to nebude připadat.
Ale snažím se, opravdu, a z toho pak vzejde nějaké dobré cukroví, většinou se snažím o zdravější verzi. Takže recept na špaldové linecké jste si mohli přečíst ZDE a dnes pokračujeme, tentokráte vanilkové rohlíčky, ale opět trochu jiné, než je asi znáte :)

Zdravé vanilkové rohlíčky

Co budeme potřebovat:

  • 200g špaldové mouky
  • 50g kukuřičné hladké mouky
  • 50g vanilkového proteinu (místo něj lze použít jakákoliv mouka)
  • 50g třtinového cukru
  • 100g másla
  • 100g mletých ořechů
  • 1 žloutek
  • vanilková esence
  • vanilkové sojové/ovesné/rýžové mléko (nebo normální) dle potřeby

Postup:

Mouky, protein a cukr smícháme ořechy, změklým máslem a žloutkem, tvoříme těsto, které necháme přes noc uležet na chladném místě. (Mléko přidáme v případě, že je těsto příliš sypké a nechce držet pohromadě)
Druhý den tvoříme rohlíčky, ukládáme je na pečícím papírem vyložený plech a pečeme na 160°C dozlatova. 
Vychladlé rohlíčky můžeme obalit ještě ve vanilkovém cukru, ale to je jen na Vás, já osobně je do něj už nedávám, díky proteinu a esenci jsou vanilkové dost :)



Já je právě dopekla a jejich krásná vůně se line celým bytem! :) Jestli mám nějaké cukroví fakt ráda, tak jsou to právě rohlíčky! Ačkoliv je dělám vždy asi až příliš velké a neforemné, jde o tu chuť! :)
Určitě zkuste.. A jaké je Vaše nejoblíbenější Vánoční cukroví? :)

3 komentáře:

  1. Přesně jak říkáš, dneska je 23. a já vůbec nepociťuji žádné nadšení z Vánoc. Když si řeknu, že zítra je Štědrý den, mám nutkavou chuť se zasmát, říct si, že to je dobrý vtip a jít spíš zdobit vajíčka, protože Velikonoce mi v tomto počasí přijdou reálnější. Je mi to líto, protože Vánoce jsou moje nejoblíbenější svátky a takhle mám pocit, že si je ani neužiju. :(
    Obdivuji tě, že takhle experimentuješ a vytváříš zdravé cukroví. :D Já bych to teda nedělala, miluji to klasické a co se týče těchto inovací jsem skeptik. :D Nejraději mám asi vosí hnízda, to je srdcovka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak..! Zítra štědrý den? Děláte si srandu? Taky mám Vánoce ráda, ale letos.. nevím, proč..
      Ráda zkouším nové věci, obzvlášť v pečení :)

      Vymazat
  2. také jsem dělala letos a už i minulé vánoce svou zdravou verzi rohlíčků a uplně se vyrovnají těm klasickým! Tvůj recept také vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat